kaniyasor

kaniyasor.WordPress.com

ANGARADA ANAYASSO ELLERİNDEN ÖPİ HASSO

Posted by kaniyasor 4 Kasım 2012

Kani Yado – 04.11.2011

Gardaşım nerede aqlıme düşti Rehmetli Şemsi  örgetmen? Gadaz alam bu işte bir xêr vardır rojbasdede-e1413219006683inşallah! Beni öbür dünyaye mi çağıriler ne?

Yaşım başım geçi, bir  ayağım bu dınyade bir ayağın harmande, harman o dınyade. Allah insana din iman versin! Bu yaşe gelmişem heyret etmişem, vallah  böyle bişe görmemişem, bu millet Angara diy, başke bişe demi!

Hele bizim Selo! Lo Sılhedin Demırtaş, baan bax! Lo Sekratli Eli Beg sah olsa idi kulexlarini çekerdi? Bu ne haldır lo?

Lo sen Diyarbekirden taaaaaa Angaraye atladın! Angara sevdan mereden çıxti? Sekratli Ali Beg’in qoneğınde begler toplanidi, Bağdat, Helep, Şam, Merdin, Besni vardi “tüccar geldiii, tüccar gittiii“ vardi.

Kim üstüne ederdi Angaranın? Kim Angarayi, Yalovayi niderdi?

Bizim parti  Barış Ve Demırkırasi Partisi Angaraya göz koymiş. Angara kalasına Kürt bayraği dikecaxler vallah. Seçimde bu sefer ne kadar qırıntı mırıntı Türk solcisi varse hepisini topler, binde bir gardaş desteğiinan tek başına ixtidar olik hasabinden hasap ediler.

Bu olmi gaakkoş olmi! Hele biraz düşün gakko düşün! Bu halinan, bu vaziyet inan yaştır işin! Şêh Eli Efendi çarpsın ben doğri direm.

Baan bah Selo, devşirme tırkolerin gendine xêyri olmi, bize ne xêyri ole? Söz aramızde, bizim Selo hepsini toplese sol cebine qoyse, cebi dolmez!

Sen gel bizim Paloli Pırço Mıhonun oğli  Jilet Mızo’yu Elaziz İlbaşkani yap, Türk gomonistlerinde daha fazla oy getiri.

Vallah Mızo çox üçkağıtçidir, rahmetli Erbakan kimi günde on vakit namez kıler, imanı kuvvetli bütün mısılman oylarını topler.

Siyasi abiler bililer, el eli yıxer, el yüzi yıxer. Biz Angara galasında Kürt bayrağıni göndere  çekince Şêxim Alirıza Tata kimi mütahitlik isterik. Vallah doğri direm! Mızonun hem öğleden evvel hem de öğleden sonra qafasi çalışi. Jilet Mızo, Zazadan dönme tırkofon montofon cinsi. Bütün Selanikli Yeniçeriden galan Cemaat-i Kemal soldan daha fazla mümin oylerini topler.

Malatyalı hemşomız Şemsi Belli örgetmen vardi. Bir Angara derdi başka bişey demidi? Onde de bir Angara sevdasi vardi. Rehmetli inen TÖS’te tanışmıştık, şiirleridan habire bizi tız edidi! Gomonis momünis  deldi, imani kamil Birlik partisindendi. O zemanların polisinin gazı mazı yox idi emme copu zalım idi. Kelle demez göz demez  voridi, godi mi yere seridi!

Çoban Sülo o zaman başbakan idi. Gençler Çoban Silo bizi gütmesin dedi. Çoban Sülo qoyinleri güderim diy başka bir şey demiydi! Çoban Sülo deyip geçmeyin, Amerikan çobani, Ergenekon gediklisi idi, tüm Türkiyeyi güdidi.

Gütmeye güdidi emme ve lakin demırqıratlığ heqqımızi qullanex dedix, polis iki gözümden  öyle öpti ki, iki gözüm şeş beş oldi! Sol gözüm Anqaraya, sağ gözim Mekkeye baxidi. Uyyy Angara Angara senin bahtın kara ole!

Şemsi Abi ne dedi?“Angarada Anayaso, Ellerinden Öpi Hasso“

Hele gardaşım Elazinin gakkoşlarını da dinleyin! Hele ne diyler size! Angara nire Kurdistan nire? Gardaşım siz ne arisiniz elin meclisinde? Angaradakiler demiler mi, siz belamisiniz nesiniz bize?

Kürtlerin aklından bir şe anlamadın! Ne var yani bu Ankarada? Angorya Angara olalı Kürtler için hep angarya oldi. Şimdi Ankaraya  muhalefet edip iktidar olmayı düşüniler. Bu ne demax? Yani Angara kalasına Kürt bayraği asılacax.

Siyasi abilerle  hiç bir zaman barışıx olmedıx. Ben siyasetten bahsedirem, onlar ya eşşek seyisliği anliler! Ben dorği siyaset, temiz siyaset direm, onlar at seyisliğini anliler! Çok mu lazım atları, eşekleri tımar etmax? Seyislik qoley degil. Seyis olmex üçün bir qatırım yanınde, bir kahyanın emrinde olmax lazım gelmez mi ey cemaati gakkoşler?

Siyasi abilere her zaman xatırlatêrem feqet ve lakin beni hiç anlamax istemiler.

Siyaset başqe, doğrilıx başqe diler “biz siyaseti niyette tutik remezan ayinde“ diler.

Emme siyasi abê olmax  için Kayserili olmak lazım degıl mi ?

Bilmim Kayseri’de siyasetin mektebi var mi yox mi bilmim. Lakin bizim derdımız çox, dermenımız yox. Mektebimiz Zap Suyi, örgetmen Şemsi Belli. Bax Angaraya ne diyi?

ANGARADA ANAYASSO ELLERİNDEN ÖPİ HASSO

qere dağler qar altınde qalande

ben gülmezem

tırki bilmezem

şavata’den hakkari’ye yol bilmezem

gurban olem, çaresi ne, ooof bavooo ooof?

bebek yanêr, bebek xeste, bebek ataş içinde

ben feqiro

ben hekiro

toxdor, derman, çarşi, bazar tamtakiro

qurban olem, bu ne iştir, ooof bavooo ooof?

çonçix ağlêr, çonçiğ ölêr, geçüt vermi Zap suyi

Ben parasızo

Ben çaresızo

Ben halsızo, ben dilsızo, şeher uzax yolsızo

Bu ne haldır, bu ne iştir, ooyyy bavooo oyyy?

gara dağde gar altınde ufax ufax mezerler

yeddi ceset hêtim hêtim zap suyinde yüziler

hökümate arzeylesem eziler

ben ketumo

ben yetimo

ben ne biçim vatendaşem, ooof bavooo ooof?

şavata’den angara’ya ses gêtmêêr

biz gitmağe quvvatımız hêç yetmêêr

malımız yox

yolımız yox

angara’ya ses verecek dilimiz yox

ganadımız, golımız yox

bu ne biçim memlekettir, hoooyyy baboooo oyyy?

yerin yurdın edresın bilmêrem

angara’da anayasso!

ellerinden öpiy hasso

yap bize de iltimasso

bu işin mümkini yox mi ooof bavooo ooof oof?

Şemsi Belli

Yorum bırakın